De kracht van online conversaties

B2B Goes Social 2012 Prof dr Steven van Belleghem InSites Consulting Part 1

Verkopen 2.0

Mond-tot-mondreclame bestaat al zolang als er mensen zijn. Door het toegenomen gebruik van sociale media neemt het belang ervan sterk toe. Hoe managet u mond-tot-mond reclame. Daarover gaat dit artikel.

Sociale Bewijskracht

Potentiële klanten zijn door het internet beter geïnformeerd dan ooit tevoren. Ze bepalen zelf welke betekenis er gegeven wordt aan uw producten en diensten. Daar hebben ze u steeds minder vaak voor nodig. Ze leggen via sociale media contact met andere inkopers en bespreken de geleverde prestaties. Als collega’s al eerder een soortgelijke koopbeslissingen hebben gedaan, dan wordt het kiezen een stuk eenvoudiger. Men redeneert dan:  “Wat goed bevonden wordt door een ander, is vast ook goed voor mij“ of “wat slecht bevonden wordt door een ander is vast ook slecht voor mij”.

Steven van Bellegehem?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Steven van Belleghem

De Vlaamse marketingprofessor Steven van Belleghem heeft over het onderwerp mond-tot-mond reclame interessante boeken geschreven: de “Conversation Manager”  http://tinyurl.com/ao38h8d en de

View original post 364 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s