Verkopen 2.0

Klanten zijn anders gaan kopen. Bent u anders gaan verkopen? Onder invloed van sociale media vertonen ook uw klanten een ander koop- en oriëntatiegedrag.

soacial sales

Klanten zijn anders gaan kopen

Studies tonen aan dat onder invloed van sociale media gemiddeld 60% van het koopgedrag al heeft plaatsgevonden voordat de klant aan u aangeeft dat er een behoefte is aan een product of dienst. De klant heeft zich eerst uitgebreid georiënteerd aangaande de specificaties, uw prestaties in het verleden en het aanbod van uw concurrenten.

Uit een recent NEVI onderzoek blijkt dat 92% van de Nederlandse inkopers gebruik maakt van sociale media om informatie te verzamelen en zich te oriënteren. Zie ook mijn eerder verschenen artikel: Gaat u aandacht kopen of verdienen? http://verkopen20.wordpress.com/2012/09/13/gaat-u-aandacht-kopen-of-verdienen/

Het is dus raadzaam uw verkoopkansen te verhogen,  door actief in te spelen op dit nieuwe koop- en oriëntatiegedrag van uw klanten. Sociale media bieden verkopers en marketeers een…

View original post 278 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s